1. להכיר את מקום העבודה
ההכנה לראיון מתחילה הרבה לפני הראיון עצמו. גם אם קראת קצת על החברה כששלחת את הקורות חיים. עכשיו זה הזמן האמיתי שלך להתעמק! מה החברה עושה, באילו שירותים או מוצרים היא מתמחה, מתי היא הוקמה, כמה עובדים יש בה וכולי. ככל שיהיה לך יותר מידע ופרטים על החברה יהיה לך אפשרות להפגין את הידע הזה בראיון (במידת הצורך), ולזכות בכמה נקודות זכות.
2. מה התפקיד ?
"יש לי ידיעה ברורה מה התפקיד, אחרת לא הייתי מגיע/ה אליו". אז נכון שכותרת התפקיד ידועה לך, אבל זה הזמן לרדת לדקויות - מה ההגדרות והדרישות לתפקיד הספציפי? באילו מונחים השתמש הארגון בפרסום המשרה ועל מה הם שמים את הדגש? ככל שתהיה לך ידיעה גבוהה יותר כך תיגבר היכולת להתאים את הניסיון שלך לצרכי התפקיד וכך יעלה הסיכוי שלך להשיג את המשרה. 3. מי אני? מה אני? יצא לך לקרוא את קורות החיים כאילו הם לא שלך? איזה שאלות עולות לך? האם יש דברים שעלולים להעלות תהיות? כדאי לוודא שהזיכרון שלך קיים לגבי כל מקום עבודה קודם – מה היו עיקרי התפקיד, מה היו הקשיים, איך התמודדת איתם וגם, מה הסיבה שבסופו של דבר סיימת את תפקידך (ובשום מקרה לא ללכלך).
4. להתכונן לשאלות מכשילות
״מה התכונות החלשות שלך?" מכירים ? אז אם בשנות ה90 יכלת להגיד "פרפקציוניזם" ולצאת מזה בשלום, המצב כבר מזמן לא ככה. המטרה של מי שמראיין היא להבין את רמת המודעות שלך ועל הדרך את החולשות שעלולות להוות בעיה בעבודה.
מה עונים על זה? בהנחה שהכרתם את עצמכם כמו שצריך בסעיף הקודם, יש לכם כמה תשובות לזה. הכי חשוב הוא שהחולשה לא תהיה קשורה באופן ישיר לתפקיד ושתציגו באותה נשימה גם את הדרך שבה אתם מתמודדים איתה.
5. הקשבה ודיוק נלחצים לפני ראיונות? זכרו שראיון הוא בסך הכל עוד סוג של מפגש בין שני אנשים. מחקרים מראים שככל שאדם מרגיש שמקשיבים לו, כך הוא תופס את הסיטואציה כיותר חיובית, אז שווה להקשיב ולחייך מדי פעם. כשמגיע בסופו של דבר זמנכם לדבר – היו אותנטיים, חיוביים ומקצועיים. נסו לענות באופן המדויק ביותר לשאלה ובאופן שיראה כמה הניסיון שלך רלוונטי למשרה.
התקבלת? מברוק!
לא הלך ? לא נורא. זה הזמן לנסות להבין מה לא התאים (להם, וגם לך),
ללמוד מטעויות, להתכונן ולהאמין שפעם הבאה ילך יותר טוב.
וזו אמנם קלישאה אבל תמיד נכונה: מה שצריך לקרות – קורה.
בהצלחה !